poniedziałek, 7 października 2013

Leniwe pierogi z ziemniakami


Niezbyt często robię ten rodzaj leniwych. Zwykle zagniatam ciasto jedynie z twarogu, mąki i jajek.
Jednak czasami jest tak, że nie mam dostatecznej ilości sera, za to mam ogromną ochotę na leniwe.
I co wtedy? 
Wtedy można trochę oszukać i część sera zastąpić ziemniakami :)


Polecam również tradycyjne leniwe, czyli "leniwce" i błyskawiczne, "najleniwsze" leniwe pierogi :)

Porcja mojego męża - "zabułkowana" i zasłodzona na maksa....
A zanim zaczął jeść, jeszcze sie upewnił, cyt. "Ale nie żałowałas cukru...?" :)))

Składniki leniwych pierogów z ziemniakami:

ok. 50 dag twarogu
ok. 50 dag gotowanych ziemniaków
ok. 30 dag mąki pszennej (aby kluski były bezglutenowe, wystarczy zastąpić mąkę pszenną mąką ryżową i ziemniaczaną w stosunku 2:1, czyli 20dag ryżowej, 10 dag ziemniaczanej)
2 jajka
szczypta soli

bułka tarta z cynamonem, zrumieniona na maśle.


Jak zrobić leniwe pierogi z ziemniakami (również bezglutenowe)?

Ziemniaki i twaróg przecisnąć przez praskę, dodać jajko i szczypte soli, oraz tyle mąki, żeby uzyskać zwarte ciasto.
Gotowe ciasto pokroić na kawałki i uformować z nich ruloniki. Przy pomocy odwrotnej strony noża zrobić na wałeczkach wzór kratki. Pokroić wałki ukośnie, na małe kawałki (tak jak kopytka).
Gotować w osolonym wrzątku (ok. minuty od wypłynięcia na powierzchnię).
Wyjąć łyżką cedzakową i od razu podawać, polane bułką tarta z masłem i cynamonem, oraz posypane cukrem.

Smacznego :)


24 komentarze:

  1. U mnie właśnie w tej formie występują najczęściej. Są pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam właśnie, ze w niektórych rejonach Polski tylko z ziemniakami :) Mnie się zazwyczaj nie chce, bo to całe gotowanie, przeciskanie... Ale przedwczoraj zrobiłam, bo mi sera brakło i naprawdę pyszne były!

      Usuń
  2. leniwe ubóstwiam, ale o tym, że można dodać ziemniaki nie wiedziałam. Chętnie zrobię, bo jak pisałam w pierwszym zdaniu - ubóstwiam :)
    Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też długo nie wiedziałam, że mozna i tak, ale teraz juz wiem i od czasu do czasu robie takie. Przyznam, ze ziemniaki nie są wyczuwalne :)

      Usuń
  3. Dawno nie jadłam, ależ mi się chce takich leniwców. Super! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiamy leniwe:) Takich jeszcze nie jadłyśmy i koniecznie musimy spróbować. Pychota

    OdpowiedzUsuń
  5. Leniwe wyszły rewelacyjne. Teraz juz tylko takie będę robiła. Mąż Darek i syn Mateusz jedli, aż im sie uszy trząsły. Muszę częściej do Ciebie zaglądać :) A jak ma na imię Twój mąż ?
    Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to się uśmiejesz, bo mój mąż też ma na imię Darek, a syn też Mateusz :)
      Cieszę się, ze leniwe smakowały. Zapraszam jak najczęściej :)

      Usuń
  6. jak dawno nie jadłam leniwych, pycha !

    OdpowiedzUsuń
  7. Tez robilem nie raz ale nigdy z ziemniakami. Musze sprobowac jak tak zachwalasz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No zachwalam, zachwalam ;) Czekam na relacje, bo jestem ciekawa wrażeń ;)

      Usuń
  8. Ja właśnie zawsze robie z dodatkiem ziemniaków :) Wszyscy je uwielbiamy. Czytelniczka z Cz-wy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No proszę... Co kraj, to obyczaj :)
      A ja pisałam, ze rzadko takie robię, tymczasem ostatnio coraz częściej zaczęłam sięgać po ten przepis ;) Wczoraj też były u nas takie leniwe :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  9. Wiatm.Blad w nazewnictwie.Pierogi leniwe to tylko bialy ser i troszke maki plus dodatki.To u gory to KOPYTKA.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jednak nie ;) Kopytka, to tylko ziemniaki i mąka (bez sera).
      A te wyżej, to jedna z odmian leniwych pierogów, czyli tak jak napisałam - leniwe pierogi z ziemniakami :) Pozdrawiam

      Usuń

Bardzo dziękuję za Twój komentarz :) Chętnie odwiedzę też twój blog/stronę