poniedziałek, 10 stycznia 2011

ziemniaki z włoską kapustą

Dzisiaj kolejny specjał z gór :) Skoro tutaj jestem, to sobie wyszukuję różne mniej znane, regionalne przysmaki. No bo o kwaśnicy słyszał każdy, ale o ziemniakach z kapusta...? Chyba nie :)
Te, o których piszę, to przysmak z kuchni ziemi limanowskiej. Bardzo proste danie.
Coś mi się kojarzy, że gdzieś za granicą jadłam coś podobnego (nie mogę sobie przypomnieć, gdzie...), tylko chyba było to z jakimś olejem/oliwą i ziemniaki były utłuczone razem z kapustą - ale tak, że kawałki kapusty były wyczuwalne.

W tym roku po świętach zostało mi trochę kiszonej kapusty z grochem i ziemniaków puree. Odgrzałam je razem na patelni, na maśle i efekt przeszedł moje najśmielsze oczekiwania. Pyszne to było!

Zaczęłam też szperać w internecie, czy gdzieś jest znane takie danie i znalazłam (tyle, że z kiszonej kapusty) pod nazwą panczkraut. Brzmi z niemiecka, prawda?
Znalazłam też coś podobnego pod nazwą mozgol.

Ps. Kiedy to wszystko napisałam, w końcu mnie olśniło i przypomniałam sobie, jak się ta potrawa nazywała :D To irlandzki colcannon. Postaram się niedługo dodać przepis, bo bardzo to smaczne.

Póki co, ziemniaki z kapustą, po polsku :)
Składniki:
1 kg kapusty włoskiej
1 kg ziemniaków
kawałek słoniny
2 łyżki mąki
ząbek czosnku
sól, pieprz.


Wykonanie:
Kapustę pokroić w grubą kostkę, zalać wrzącą wodą, zagotować, a następnie odcedzić.
Do kapusty dodać pokrojone w kostkę ziemniaki i ponownie zalać wrzątkiem. Posolić, dodać czosnek, pieprz i ugotować do miękkości w odkrytym naczyniu.


Słoninę pokroić w kostkę stopić, przygotować na niej zasmażkę i podprawić.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za Twój komentarz :) Chętnie odwiedzę też twój blog/stronę