wtorek, 8 lutego 2011

Pyszna surówka z ogórka i marchewki

Bardzo lubię eksperymentować w kuchni, nie tylko ze smakami, ale też z fakturą, konsystencją, połączeniami.
Ostatnio wpadłam na pomysł połączenia ogórka z marchewką. Ale nie mam na myśli przypadkowego zmieszania tych dwóch warzyw, bo już pewnie ktoś na to wpadł, i to lata świetlne temu :)
Chodzi mi o to konkretne połączenie cieniutkich "zapałek" z marchewki, z równie cienkimi plastrami ogórka, krojonymi wzdłuż.
Do tego pasował mi tylko jeden rodzaj sosu, wyrazisty, słodko-pikantno-kwaśny.
Efekt mojego twórczego kombinowania, to naprawdę pyszna sałatka, która bardzo dobrze współgrała z placuszkami colcannon



Składniki:
dla 2-3 osób

1 duży ogórek wężowy
1 średnia marchewka
mała, czerwona cebula

Dressing:
2-3 łyżki oliwy
1 łyżka octu winnego (lub soku z cytryny)
1-2 łyżeczki miodu
1/4-1/2 lyżeczki musztardy dijon
1 malutki ząbek czosnku
opcjonalnie: kawałeczek posiekanej, czerwonej papryczki chilli
sól

Ogórek umyj i na kilka sekund zanurz we wrzątku. Jeśli jest bardzo długi, przekrój go w poprzek na pół. Pokrój go wzdluz (razem ze skórką), na cieniutkie plasterki - najlepiej przy pomocy "mandoliny".
Marchewkę obierz, umyj i pokrój w zapałkę. Jeśli nie masz specjalnej tarki, pokrój ją w cienkie, ukośne plastry, a następnie w paseczki przypominające zapałki.
Cebulę obierz i pokrój w cienkie półplasterki.
Wymieszaj warzywa z solą i odstaw na kilka minut.
W tym czasie przygotuj dressing: wymieszaj wszystkie składniki, najlepiej w małym słoiczku lub 'szejkerze' do sosów, intensywnie wstrząsając.

Połącz warzywa z sosem i schłodź przed podaniem.

Smacznego :)

5 komentarzy:

  1. wyszła taka fajna wiosenna...:)

    OdpowiedzUsuń
  2. niebanalnie.. bo marchewki z ogórkiem to ja jeszcze nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  3. podoba mi się ten dressing. ogólnie połączenie zupełnie mi obce- ale na pewno do wypróbowania ;)

    uściski

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja myślałam, że każdy już łączył ogórka z marchewką ;p

    OdpowiedzUsuń
  5. nigdy nie łączyłam ogórka i marchewki :O fajnie to wygląda

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za Twój komentarz :) Chętnie odwiedzę też twój blog/stronę