piątek, 11 lutego 2011

Libańska sałatka fattoush i wspólne pichcenie

Festiwal kuchni arabskiej trwa. Mimo, że się nam nasza patronka, Panna M., uszkodziła przy pomocy kuchennego sprzętu, nadal odkrywamy smaki orientu :) No prosze, rymnęło mi się ;)

Ponieważ wczoraj w nocy upiekłam chlebki pita, mogę dzisiaj znowu pokucharzyć z dziewczynami, MalwinnąShinu, Maggie i Eve.

Dzisiaj wszystkie robiłyśmy tę samą sałatkę. Fattoush, to pyszna, libańska sałatka warzywna z chrupiącymi kawałkami chlebka pita.
Robi się ją dosłownie w kilka minut, jst wiosenna, kolorowa i bardzo aromatyczna.
U mnie pojawiła się na stole w towarzystwie rybki z grilla i wszystkim bardzo smakowała.

Niestety, zrobiłam tylko połowę porcji podanej w przepisie i to był błąd :) Sałatka zniknęła zaraz po zrobieniu fotki. Sama skubnęłam tylko odrobinkę, więc prawdopodobnie jutro znów ją zrobię :)

Ponieważ miałam okazję spróbować tej sałatki przed i po dodaniu mięty, od razu mówię, że bez mięty, to już nie to samo. Pozbawiona mietowego smaku, przypomina sałatke grecką...
No i dressing. Dressin jest genialny, jednak - jak dla mnie - dopiero po wprowadzeniu małej modyfikacji. Po wymieszaniu składników okazało się, że dla mnie ten sos jest stanowczo zbyt kwaśny. Ja dodałam czubatą łyżeczkę miodu i okazało się, że to było to!
Bardzo jestem ciekawa wrażeń dziewczyn.


Przepis dostałam od Panny Malwinny.

Składniki:
na 4 porcje

2 duże chleby pita
2 łyżki oliwy
1 ząbek czosnku
2 ogórki pokrojone w plasterki
4 podłużne pomidory pokrojone na ćwiartki
1 czerwona, drobno pokrojona, papryka

6 drobno posiekanych cebulek dymek
2 łyżki drobno posiekanejnatki pietruszki
1 łyżka posiekanej, świeżej mięty

Sos:
1/3 szklanki soku z cytryny (80ml)
1/4 szklanki oliwy (60ml)
1 ząbek czosnku wyciśnięty
1 łyżeczka mielonej papryki słodkiej
1/4 łyżeczki mielonego kminu rzymskiego
1/4 łyżeczki czarnego pieprzu

Sposób przygotowania:

Chlebki pita natrzeć oliwą z czosnkiem. Upiec na rumiano w piekarniku (ok. 10-15 min).
Warzywa pokroić. Zioła posiekać. Składniki sosu połączyć.
Warzywa wymieszac z sosem. Dodać chlebki połamane na małe kawałki i gotowe :)

5 komentarzy:

  1. Festiwal kuchni arabskiej.. szkoda, że nic o nim nie wiedziałam. Teraz już wiem dlaczego wszędzie widzę fattoush, mniam, nie mogę się zdecydować, od kogo wziąć przepis. :)

    pozdrawiam i zapraszam do siebie:
    http://dream-about-muffins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Gosiu cieszę się , że posmakowała! ja będę robiła jutro pitę i przy okazji fattoush z grillowanym kurczakiem właśnie;)
    choć może i nie jestem w pełni sił to właśnie ciasto na pizze wyrobiłam (facet jakiś nie w sosie to dobrym jedzonkiem trzeba mu humor poprawić;)
    i powiem Ci że dałam nawet radę.

    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  3. i kolejna pyszna salatka:) no to teraz mam juz na nia smaka:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniala sałatka!
    Też ją robiłam i bardzo mi smakowala :))
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za Twój komentarz :) Chętnie odwiedzę też twój blog/stronę